PDA

View Full Version : WHY IS MY CAR SOOOO SLOW????



Anonymous
03-23-2002, 07:23 PM
Hey guys, sorry for the site crashing AGAIN! I was the moderator before and hear I am again.

My problem is this. I got me a 92 Civic Hatch, but It's got a Integra Type R engine pushing about 200HP but only like 138FP of torque. I tried lieing to my self over the years saying it was a "Track" car but I have spent over $10,000 in engine mods ALONE and I still can't get this POS to run faster then a 14 second run, traps are in the high 80's though, that is still fast, right!??

Oh who am I kidding, did I waste my time and money on my POS honda? I can't believe how stupid I am, I mean I really believed that I had a fast street car when I get beat by Minivans and shit, look at me, I am pathetic, a full grown man spening his life building Honda engines, spendin $$$$$$$$$$$ just to get over 200, I think I will sell my POS hatch and get me a V8, atleast I won't be slow. Maybe I should just kill myself, man Honda's suck, I need help, anyone wana buy a 92 Type R Honda Hatch? It has cum stains all over the dash from where I would jerk off to it every night but as far as I know that Mutha Fucka is tip Top, e-mail me with offers,

Thanx
92TypeR :???: :cry:

<font size=-1>[ This Message was edited by: 92TypeR on 2002-03-23 19:24 ]</font>

pvt_awol
03-23-2002, 07:29 PM
Man, you must be a shitty driver. Do you kill it when you take off?

My 92 hatch with b18c5 (stock except intake and exhaust) ran low 13's. It's just you.... thought i'd let you know.

planetaryfunkalert
03-23-2002, 07:37 PM
This is silly. And I know, I'm the king of silly.

Anonymous
03-23-2002, 08:10 PM
:roll:

Logan
03-23-2002, 08:10 PM
ummm, what the fuck is going on?

Anonymous
03-23-2002, 09:49 PM
No, No, No, it is all good, The Dyno results were 220HP to the wheels, but just 138FP of Torque at like 7000RPMS. The car doesn't really pull untill way past 5,500 and when it does the power band is so short that I am through my gears in no time.

My 60 foot times are pretty decent, i get a 2.2, damn Civics suck. I Mean I spent all this Money and all this time trying to make a POS 4 Banger to go fast thinking it would be the new Hotrod or somthin, it is just shit. The car pulls OK for what it is, I just can't beat any serious machines. I REALLY wanted a High 12 all Motor, all I can muster is a 14 FLAT, slow POS civic.

I spent soooo much money on this POS, yeah it handles well, but after a 100, everything just pulls on me, it is Pathetic, how can you guys drive civics? These are the slowest cars on earth, they are just shit, a waste of time. Anyone wana TypeR Civic Hatch? Really cheap, I just can't take this car anymore



:cry:

Anonymous
03-23-2002, 11:08 PM
not trying to start a war but Nissan mught be something to look into. Maybe Infiniti also. U can do some nice things without spending lots of $$$$$$

Anonymous
03-24-2002, 12:45 AM
This is Just a BITCH test, please stand by,

Bitch, bitch, B I T C H
bitch, bitch, bitch, B I T C H

Thank You
Bitch

InfamousDX
03-24-2002, 02:21 AM
what happened to your 92 teg with the type r motor.... are you BSing us all????????? :???:

fiasco88
03-24-2002, 02:31 AM
I can't believe this actually got logical responses.

2point2
03-24-2002, 02:57 AM
On 2002-03-24 02:21, InfamousDX wrote:
what happened to your 92 teg with the type r motor.... are you BSing us all????????? :???:



i saw pics of his teg with the b18c5...im confused :???:

El Jefe
03-24-2002, 02:58 AM
i thought you had an integra too.

Anonymous
03-24-2002, 05:18 AM
No Guys, it is a 92 Civic Hatch back, then I put the Integra Type R engine in it for my swap, it was the B16, had minor head work and more agressive cams, kinda killed my bottom end but it yanks at the top, I also put the Teg Type R shit on my car, wheels too, changed the drive shafts to the 5-bolt pattern, that is why I call it my 92TypeR, never REALLY was one, but it really is.

But don't you see? I have spent all this money, all this time buildin my engines, learnin about all this shit, And I net a car that some STOCK family sedans could beat pretty bad. I really thought these cars were fast, I mean was I delusional? Was I fucking blind, I mean people kept tellin my my shit is stupid and I am wasting all my time buldin "them littel engines". All this time I thought I was smarter then them all and thought that I could beat them. I just can't believe how blind I was, I drive a slo car, I drive a Honda Civic, man I am almost THIRTY YEARS OLD, my life sucks man, I drive a HONDA FUCKING CIVIC.

Well I have put over $17,000 total and I must say that my baby is immaculate, but I really want to sel lit bad, so first $5,000 gets it, Your are also gettin a new clutch with it, it isn't in the car yet, but the one I got in there now may be on it's way out, this new one is better then the old one, grabs twice as hard so you'll need a strong leg, lemy know, send me a PM and I'll get back to you.

JDM honda
03-24-2002, 11:10 AM
what the hell did you spend your money on if its so slow..obviously you didnt spend it wisely

clrkh23a1
03-24-2002, 01:05 PM
On 2002-03-23 19:23, 92TypeR wrote:
Hey guys, sorry for the site crashing AGAIN! I was the moderator before and hear I am again.

My problem is this. I got me a 92 Civic Hatch, but It's got a Integra Type R engine pushing about 200HP but only like 138FP of torque. I tried lieing to my self over the years saying it was a "Track" car but I have spent over $10,000 in engine mods ALONE and I still can't get this POS to run faster then a 14 second run, traps are in the high 80's though, that is still fast, right!??

Oh who am I kidding, did I waste my time and money on my POS honda? I can't believe how stupid I am, I mean I really believed that I had a fast street car when I get beat by Minivans and shit, look at me, I am pathetic, a full grown man spening his life building Honda engines, spendin $$$$$$$$$$$ just to get over 200, I think I will sell my POS hatch and get me a V8, atleast I won't be slow. Maybe I should just kill myself, man Honda's suck, I need help, anyone wana buy a 92 Type R Honda Hatch? It has cum stains all over the dash from where I would jerk off to it every night but as far as I know that Mutha Fucka is tip Top, e-mail me with offers,

Thanx
92TypeR :???: :cry:

<font size=-1>[ This Message was edited by: 92TypeR on 2002-03-23 19:24 ]</font>

did you upgrade the ecu prgraming in the car?..

clrkh23a1
03-24-2002, 01:08 PM
On 2002-03-23 19:29, pvt_awol wrote:
Man, you must be a shitty driver. Do you kill it when you take off?

My 92 hatch with b18c5 (stock except intake and exhaust) ran low 13's. It's just you.... thought i'd let you know.


i have a friend with a 95 coupe with the b18c swap-skunk2 race manifold, programed ecu, and some other bolt ons..it runs a 13.2 @ 104mph on street tires..he just finished gettin his turbo kit together, so he should be in the high 11's to low 12's...

clrkh23a1
03-24-2002, 01:10 PM
On 2002-03-23 21:49, 92TypeR wrote:
No, No, No, it is all good, The Dyno results were 220HP to the wheels, but just 138FP of Torque at like 7000RPMS. The car doesn't really pull untill way past 5,500 and when it does the power band is so short that I am through my gears in no time.

My 60 foot times are pretty decent, i get a 2.2, damn Civics suck. I Mean I spent all this Money and all this time trying to make a POS 4 Banger to go fast thinking it would be the new Hotrod or somthin, it is just shit. The car pulls OK for what it is, I just can't beat any serious machines. I REALLY wanted a High 12 all Motor, all I can muster is a 14 FLAT, slow POS civic.

I spent soooo much money on this POS, yeah it handles well, but after a 100, everything just pulls on me, it is Pathetic, how can you guys drive civics? These are the slowest cars on earth, they are just shit, a waste of time. Anyone wana TypeR Civic Hatch? Really cheap, I just can't take this car anymore



:cry:

should have bought a 90-91 crx and dropped a b18c in it..with a turbo, we have one here running low 11's..makin somewhere's around 375-400hp if i am thinking right..sorry about your luck man

ridedirt
03-24-2002, 01:52 PM
this isnt the real 92typeR im guessin so i wouldnt give him mod status :roll:

lude-a-chris
03-24-2002, 02:23 PM
im not tryin to be an ass but i have seen a b16 turboe crx with a nice set up (t3/t4 hybrid custom intercooler upgraded fuel and ignitionthe whole nine yards run and he was only getting 13.7's and i have also seen some hatches with a b18c5 run mid to high 14's so its gotta be all driver, and the setups arent as fast as everyone wants to think they are
:smile:

Max'dLude83
03-24-2002, 03:00 PM
Your a shitty driver dude.

Toda Party
03-24-2002, 03:04 PM
obviously not the real 92typeR. locked, and u sir are going to be banned